onsdag 26 april 2017

Kommande utdelningar

Jag är nästan klar med arbetet och inväntar min semester, det är lite tid kvar men i mitten av juni påbörjar jag min ledighet. Vad som är positivt är att jag inväntar mina retroaktiva löneförhöjning + semestertillägget, och detta kommer att gå rakt in i portföljen.






Nuvarande Direktavkastning 

Abbvie: 11 x 3 = 33 kr
Axfood: 6 x 35 = 210 kr
Hemfosa: 4.40 x 151 = 664 kr
Investor: 11 x 54 = 594 kr
Swedish Match: 8.50 x 30 = 255 kr
ICA gruppen: 10,50 x 30 = 315 kr
Handelsbanken: 5 x 60 = 300 kr
Castellum: 5 x 51 = 255 kr
Skanska: 8,25 x 25 = 206 kr
J&J: 14.84 x 2 = 29.50 kr
Activision Blizzard: 2.30 x 2 = 4,50 kr

Uträknad Direktavkastning: 2866 / 81 626 x 100 = 3,5%
Direktavkastning: 3,5%
Sammanlagda Utdelningar:  2866: -

När jag har räknat ut detta har jag utgått på dagens valutakurs i USA, och omvandlat det till svenska kronor, men jag har inte dragit av för källskatt. Jag har inte heller tagit med Swedish Match bonusutdelning, så totalt torde jag få inte lite mer än ovan. Den enda riktigt klena utdelaren som jag äger är Activision Blizzard, men å andra sidan ökar aktien snabbt i kurs vilket ger ett mervärde vid försäljning. 

Jag har hittills fått 1197:- i utdelningar under 2017 och inväntar ytterligare minst 1850:- detta beroende på om jag lyckas att shoppa lite fler aktier innan utdelningssäsongen är över.
Överlag känner jag mig ganska nöjd, och under de senaste två månaderna har utdelningarna varit ett bra stöd för mig i min ekonomi.

Mina inlägg nu är ganska allmänna, och jag har inte känt att ett ämne triggat mig på sistone. Men jag vet att många tycker att det är roligt att se delar av mina framsteg, så jag visar upp mina resultat.

Tack för att ni läser min blogg


Mvh VÄL

5 kommentarer:

  1. Snyggt! ..och fina bolag som delar ut! :)

    Ha det gott! Med vänlig hälsning / Frihetsmaskinen

    SvaraRadera
  2. Såg att jag missat att lägga till din blogg förresten, lagt till den nu :)

    SvaraRadera
  3. Tack Frihetsmaskinen, roligt att du gillar läsningen. Skall kolla in din blogg nu under morgonen :)

    SvaraRadera
  4. kul med utdelning =) Är lite nyfiken hur du hanterar detta? blir det nya aktier eller tar du ut de och använder pengar till nöje?

    SvaraRadera
  5. Jag återinvesterar allt, med dagens utdelning gick jag in i Duni. Det känns som det lossnar nu😀

    SvaraRadera