onsdag 21 mars 2018

Jubel - utdelningar & kärlek


Situationen på arbetet har skapat huvudbry under den tid eftersom jag lönemässigt leget på tok för lågt. Den kommande lönesättningen är under arbete, och jag blir inte informerad förrän nästa månad angående hur jag ligger till. Men hittills har chefen redan stuckit till några hundra extra, inte mycket men alltid nåt.



Friskvård

Jag får tillbaka pengar (1203:-) genom jobbets friskvårdsbidrag, vilket är skönt eftersom jag lägger 450:- på gym varje månad.

Internet och tv – Välkommen Universal Telecom

Jag har bytt internetoperatör till Universal Telecom, ett byte som jag inte ångrar. De erbjöd en månadsavgift på 184:- kronor för 250Mbit/s bredband ner, och 100 Mbit/s upp, första 6 månaderna för att sedan höjas till 369:- Med detta följer inte heller någon bindningstid eller startavgift. Alltså denna månad betalar jag endast 204:- kronor (tillkommer avg. för faktura, E-faktura är beställd). 


Jag avslutade alla abonnemang med Comhem

Hos Comhem betalade jag 568:- för deras basutbud med 100 M/bits ned + kompletterande kanaler.

Vid uppsägningen av Comhem envisades försäljarna att ifrågasätta mitt beslut, höra av sig via mail för att marknadsföra sig på nytt. Utöver det så ringde de ytterligare två ggr för att dubbelkolla att jag inte ångrat mig?

När de upptäckte att de verkligen tappat mig som konsument började återkraven på utrustning komma. Först ut var den leasade tv-boxen, helt ok – den skickades tillbaka. En dryg vecka senare hör de återigen av sig angående med krav på återlämning av routern.

Med tanke på kostnaderna hos Comhem torde jag betalt av denna utrustning många gånger om. Men jag vet också om hur de kan debitera konsumenter ytterligare om kunden försnillat deras utrustning. Så som jag ser det, var detta Comhems sista ryck för att dra in sista slantarna från mig som kund. Men allt var intakt hemma hos mig.

Under åren med Comhem hade jag avverkat: 1 tv-box + tre olika routers. Allt detta skickades tillbaka med fullständiga tillbehör.

Så, att avsluta Comhems tjänster var som julafton för mig. Att skicka ett paket till Comhem var roligare än att få ett paket från samma bolag. Med tanke på att jag aldrig kollar på tv så skaffade jag ingen ny tv-box, istället använder jag Chromecast för att välja utbudet jag vill se.

Prisskillnad för internet + tv denna månad = 364:-

Utdelningar denna månad

Nu trillar pengar in på nytt, och jag drar på smilbanden eftersom de boostar sparkvoten ytterligare. Vi börjar med Axfood är jag hittills skrapat ihop (67 st), vilket ett par hundralappar. Sedan följer även Handelsbanken (89 st) som även har en extrautdelning. Och sist men inte minst Castellum (80 st).

21/3 Axfood: + 469:-
28/3 Handelsbanken: + 682:-
29/3 Castellum + 212:-

Utdelningar Totalt: 1363:-

Frisktandvård

Under veckan har jag även gått till tandläkaren där jag har frisktandvård (157:- per mån). I frisktandvården ingår: regelbundna kollar, lagning av hål, röntgen mm. Det är enormt skönt för mig att slippa oväntade utgifter.

Mående och hälsa

From denna månad skall jag försöka att sluta med socker, åtminstone fram till september. Jag går alltid upp några kilon under vinterhalvåret med tanke på att jag deppar ihop jan/feb. 

Flickvännen tjatar om våren: - Kommer våren snart?
                                       : - Ha tålamod darling, den är på väg.

Hon peppar mig regelbundet nu, och jag blir varm när jag tänker på det. Under senaste året har jag verkligen varit tacksam för hennes stöd. Hon ger mig input på min generella inställning till vardagen, och vad jag skulle kunna pyssla med. Jag har också insett hur mina sömnvanor blivit bättre sedan vi träffats, hon lär mig att ligga kvar i sängen när jag annars varit för rastlös och går upp. 

·      Idag är allt great! Vårens kommande utdelningar landar på mitt ISK-konto.
·      Min flickvän är suverän och peppar mig.
·      Jag har sparat pengar genom att lägga om abonnemang.
·      Äntligen har snöbollen på allvar kommit i rullning.



Hoppas att alla har det VÄL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar