fredag 20 juli 2018

Avyttrade ICA För UBISOFT

I veckan tog av fasta på ICA:s uppgång och sålde av hela mitt innehav. Jag har även gjort mindre försäljningar av Hemfosa och Castellum för att sedan köpa 19 aktier i UBISOFT. 



Sedan länge har jag ångrat att jag inte var med på kursrusningen i UBISOFT, men det är lätt att vara efterklok. Efter bolagets senare releaser av Assassins Creed samt FarCry så kommer med denna klassiska franchise följa massor av tillägg: extra äventyr, vapen/kläder och utveckling av multiplayer mm. Kort sagt; jag tror på en fortsatt framgångssaga för UBISOFT. Bolaget har inte varit börsnoterat på Avanza alltför länge nu, och prisstegringen har varit ett faktum. 

Mitt innehav i UBISOFT ligger nu runt 30 000:- kronor, vilket motsvarar ca: 30 st.
Jag hade kanske önskat att viktningen var bättre i mina utländska innehav. Detta har givetvis påverkat min direktavkastning i ISK-portföljen, men jag kan samtidigt inte stirra mig blind på utdelningar - utan måste även se till generella värdeökningen av enskilda aktieinnehav. 



Jag låg sedan länge för hårt i Hemfosa, och ligger nu istället ännu hårdare i UBISOFT.


Men jag antar att man inte kan vara överallt samtidigt :)

Pågende titlar samt kommande följer nedan

Assassin’s Creed 
The Division 2
Beyond Good & Evil 2
Starlink
The Crew 2
Scull & Bones
FarCry 5
For Honor 

Ha en fin vecka 


VÄL


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar